Уважаемы наведвальнік!
З 2 студзеня 2023 года ўступіў у сілу з дапаўненнямі і зменамі Закон Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 года № 300-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асобаў» (в.а. ад 28.06.2022), які ўстанаўлівае падачу ў дзяржаўныя органы і іншыя дзяржаўныя арганізацыі электронных зваротаў і атрыманне адказаў (паведамленняў) на іх праз дзяржаўную адзінага (інтэграванага) рэспубліканскую інфармацыйную сістэму ўліку і апрацоўкі зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб (сістэма ўліку і апрацоўкі зваротаў).
Доступ карыстальнікаў да сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў забеспячваецца праз сайт у глабальнай камп'ютарнай сетцы Інтэрнэт па адрасе https://звароты.бел (інтэрнэт-сайт).
Для заяўнікаў доступ да сістэмы і выкарыстанне інфармацыйных рэсурсаў бясплатны. У грамадзян, іх прадстаўнікаў ці юрыдычных асоб не будуць браць згоду на прадастаўленне звестак аб іх зваротах вышэйшых арганізацый, іншых гасорганаў і гасарганізацый, калі гэтыя звесткі патрэбны для разгляду зваротаў.
Уважаемы наведвальнік!
Электронныя звароты застануцца без разгляду, калі ў ім:
- выказваецца сутнасць праз спасылкі на інтэрнэт-рэсурсы;
- змяшчаецца нечитальны тэкст;
- выкарыстоўваюцца нецэнзурныя або абразальныя словы ці выказванні (абз. 11 п. 16 арт. 1 Закона № 176-З).
На электронны зварот будзе напраўлены пісьмовы адказ (пісьмовае паведамленне), толькі калі звяртальнік прасіць пра гэта (абз. 13 п. 16 арт. 1 Закона № 176-З).
Электронны зварот грамадзяніна, у тым ліку індывідуальнага прадпрымальніка (далей – грамадзянін), у абавязковым парадку павінен змяшчаць:
- прозвішча, імя, імя па бацьку (калі ёсць) або ініцыялы грамадзяніна;
- адрас месца жыхарства (месца прабывання) грамадзяніна;
- выказванне сутнасці зварота
Электронны зварот юрыдычнай асобы ў абавязковым парадку павінен змяшчаць:
- поўнае найменне юрыдычнай асобы;
- месца знаходжання юрыдычнай асобы;
- выказванне сутнасці зварота;
- прозвішча, імя, імя па бацьку асобы, упаўнамочанай падпісваць звароты
Парадак разгляду электронных зваротаў
Электронны зварот выказваецца на беларускай або рускай мовах. Электронныя звароты павінны быць разгледжаны не пазней пяцнаццаті дзён, а звароты, што патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі, – не пазней аднаго месяца, калі іншы тэрмін не ўстаноўлены заканадаўчымі актамі. У выпадку, калі для рашэння паступілых у зваротах пытанняў патрэбныя правядзенне адзінага дзеянняў (выкананне прац, прадастаўленне паслуг), атрыманне інфармацыі з іншага дзяржавы-суседа ў тэрміны, якія перавышаюць месячны тэрмін, звяртачам напраўляецца пісьмовае паведамленне аб прычынах перавышэння месячнага тэрміну і тэрмінах правядзення такіх дзеянняў (выканання прац, прадастаўлення паслуг) або тэрмінах разгляду зваротаў па сутнасці.
Адкац зваротаў
Звяртальнік мае права адкаціць свой зварот да разгляду яго па сутнасці шляхам падачы адпаведнага электроннага заяўлення. У выпадку адкаціць звяртальнікам свайго зварота прыпыняецца разгляд такога зварота па сутнасці без паведамлення пра гэта звяртальніка.
Апротэст адказаў на звароты
Адказ Мінсвязі на зварот або рашэнне аб заставеньні зварота без разгляду па сутнасці могуць быць апротэставаны ў вышэйшым арганізацыю.
Разгляд электронных зваротаў аналагічнага зместу ад розных звяртальнікаў, якія маюць масавы характар.
Калі паступаюць пісьмовыя і (або) электронныя звароты аналагічнага зместу ад розных звяртальнікаў, якія маюць масавы характар (больш за дзесяць зваротаў), адказы на такія звароты па рашэнні кіраўніка арганізацыі ці асобы, упаўнамочанай ім падпісваць у ўстаноўленым парадку адказы на звароты, могуць размяшчацца на афіцыйным сайце арганізацыі ў глабальнай камп'ютарнай сетцы Інтэрнэт без напрамку адказаў (паведамленняў) звяртальнікам. Пасля размяшчэння на афіцыйным сайце арганізацыі ў глабальнай камп'ютарнай сетцы Інтэрнэт інфармацыі, наступныя пісьмовыя і (або) электронныя звароты аналагічнага зместу не падлягаюць разгляду і адказы (паведамлення) на іх звяртальнікам не напрамляюцца. (Артыкул 25: Разгляд зваротаў, якія маюць масавы характар, Закона)
Згодна з падпунктам 1.1 пункта 1 Указу Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 15 кастрычніка 2007 г. № 498 «Аб дадатковых мерах па працы з зваротамі грамадзян і юрыдычных асобаў» звароты (прапановы, заяўкі, скрыжаваны) грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, і юрыдычных асоб (далей, калі не адзначана інакш, – зварот) незалежна ад таго, у які гасударственны орган або іншую арганізацыю (далей, калі не адзначана інакш, – арганізацыя) яны паступілі, пачаткова павінны быць разгледжаныя па сутнасці ў адпаведнасці з кампетэнцыяй: у мясцовых выканаўчых і распарадчых органах, падпарадкаваных ім арганізацыях, тэрытарыяльных падраздзяленнях (арганах) і арганізацыях, падпарадкаваных ці ўваходзячых у склад (сістэму) рэспубліканскіх органаў дзяржаўнага кіравання і дзяржаўных арганізацый, падпарадкаваных Правіцельству Рэспублікі Беларусь, іншых гасударственных органах, іншых арганізацыях, якія здзейснююць сваю дзейнасць і знаходзяцца на тэрыторыі таго адміністрацыйна-тэрыторыяльнай адзінства, на тэрыторыі якой паўсталі пытанні, выказаныя ў зваротах; у іншых арганізацыях, калі пытанні, выказаныя ў зваротах, адносяцца да ўключнай кампетэнцыі гэтых арганізацый.
Для падачы зваротаў у адпаведнасці з законам Рэспублікі Беларусь "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб" дзяржаўнае прадпрыемства "КШП горада Мінска" зарэгістравана і прымае электронныя звароты ў дзяржаўнай адзінай рэспубліканскай інфармацыйнай сістэме ўліку і апрацоўкі зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб Зварот.бел.